Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Sokołowicach

DOBRA WSPÓŁPRACA ZAWSZE POPŁACA!

        Znamy już wyniki tegorocznego ogólnopolskiego sprawdzianu szóstoklasisty. Ta ponadprzedmiotowa diagnoza umiejętności uczniów kończących szkołę podstawową, pisana po raz trzynasty, zakończyła się wielkim sukcesem naszych trzynastolatków. Duży potencjał drzemiący w dzieciach, ich koncentracja podczas pisania, zaangażowanie rodziców w proces edukacyjno-wychowawczy i systematyczna współpraca z nauczycielami oraz doświadczenie i kompetencja kadry pedagogicznej, która poświęcała mnóstwo czasu, także prywatnego, na przygotowanie ćwiczeń niwelujących niedostatki w umiejętnościach wychowanków, stawianie uczniom wysokich wymagań, ale na miarę ich możliwości, zaowocowały doskonałymi rezultatami.

 Średnia klasy to 31,9 pkt. Przewyższa ona uśredniony rezultat wojewódzki o 6,5 pkt. i plasuje osiągnięcia edukacyjne  sokołowickich dzieci w 9., najwyższym, staninie wyników ogólnopolskich. Nawet najniższy rezultat punktowy dziecka  także przewyższał średnią wojewódzką.

W poniższej tabeli przedstawiamy zestawienie wyników naszych uczniów w kolejnych pięciu standardach:

Standardy:

Max pkt

 

Średnia

wojew.

Średnia gminy

SP Sokołowi-ce

Średnia krajowa

1. Czytanie

 

10

 

 

7,8

 

 

7,7

 

8,3

 

7,8

 

2. Pisanie

 

10

5,6

6,0

9,1

5,8

3. Rozumowanie

8

4,5

4,7

5,5

4,6

4. Korzystanie z informacji

4

2,7

3,0

2,9

2,7

5. Wykorzystanie wiedzy w praktyce

8

4,8

5,1

6,1

5,0

Średnia punktów

40

25,4

26,4

31,9

25,8

           

 100% punktów możliwych do zdobycia uzyskała MONIKA GWIAZDOWSKA. Wynikami zbliżonymi do maksimum mogą się jeszcze pochwalić PAULINA GRZELAK i KLAUDIA SZCZUREK. Pozostali uczniowie także mają wielkie powody do dumy. Gratulujemy wszystkim Szóstoklasistom wysokich efektów i życzymy, by w gimnazjum i w  kolejnych etapach edukacyjnych nie zmarnowali swego potencjału! Mamy nadzieję, iż współdziałanie z rodzicami kolejnych roczników naszych przyszłych absolwentów również przełoży się na wynik nie niższy niż możliwości dzieci. Zależeć to będzie jednak od dobrej woli i chęci współpracy wszystkich podmiotów uczestniczących w procesie edukacyjno-wychowawczym.

                                                                                                                             Danuta Stempniewicz