Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Sokołowicach

Rodzic czyta dziecku, dziecko czyta rodzicowi

Twoje dziecko coraz lepiej radzi sobie z samodzielnym czytaniem? Nie oznacza to, że powinniście przestać czytać razem.
Oczywiście wraz z rozpoczęciem szkoły przez dziecko zmienia się charakter wspólnego czytania. Najpilniejszym celem jest wtedy wsparcie nauki czytania albo utrwalenie świeżo zdobytej umiejętności czytania, ale nie jedynym! Potrzeba rozwoju kompetencji językowych, wzmacnianie relacji rodzic–dziecko, aspekty terapeutyczne, wsparcie emocjonalne są tak samo aktualne i ważne jak w okresie przedszkolnym.
Zamiast rezygnować z rytuału wspólnego czytania warto jedynie nieco zmienić jego charakter i skupić się na nowych wyzwaniach. Świetnie może sprawdzić się tu model partnerski i zamiana rolami: raz rodzic czyta dziecku, innym razem dziecko rodzicowi.