Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Sokołowicach

NA WIELKOPOLSKIM SZLAKU

25 września 2012 r. wraz z wychowawczyniami i panią przewodnik wyruszyliśmy
autokarem na wycieczkę edukacyjną po Wielkopolsce.

Około 1030 dotarliśmy do Puszczykowa. W Muzeum – Pracowni Arkadego Fidlera
zaskoczyła nas mnogość i różnorodność pamiątek zgromadzonych przez polskiego pisarza,
podróżnika i żołnierza. Duże wrażenie wywarł na nas naturalnych rozmiarów zrekonstruowany
żaglowiec Krzysztofa Kolumba –„Santa Maria” stojący w Ogrodzie Kultur i Tolerancji.

Konieczniemusieliśmy wejść na jego pokład! Pozytywną energią napełniliśmy się w znajdującej się obok piramidzie.Następnie pojechaliśmy do Rogalina – posiadłości rodu Raczyńskich. Urzekł nas tam ogród w stylu francuskim oraz malowniczy park ze słynnymi dębami: Lechem, Czechem i Rusem.

Na koniec złożyliśmy wizytę w siedzibie Działyńskich – w kórnickim zamku. Podziwialiśmy tam zabytkowe meble,galerię portretów, zbroje oraz bogate zbiory przyrodnicze. Ponieważ tego dnia aura była nam wyjątkowo życzliwa, nie odmówiliśmysobie spaceru po alejkach przepięknego kórnickiego arboretum.

Do domów wróciliśmy o 2000 – zmęczeni, ale z mnóstwem wrażeń. Nikt nam ich nie odbierze…