Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Sokołowicach

29.09.2011 WYCIECZKA

29.09 2011 skoro świt uradowana ponad czterdziestoosobowa gromada uczniów wyruszyła na wycieczkę w Kotlinę Jeleniogórską. Klasa IV i prymusi klas V i VI byli szczęśliwi podwójnie: wyjazd stanowił nagrodę dla najlepszej klasy oraz za osiągnięcia w nauce i sporcie.

Atrakcji mieliśmy sporo – od samego początku. Większość z nas po raz pierwszy miała okazję przejechać Autostradową Obwodnicą Wrocławia, podziwiać najnowocześniejszy w Polsce Most Rędziński, który szczególnie magicznie wygląda wieczorem, gdy jest podświetlony. Pani pilot przez całą podróż przekazywała nam ciekawostki dotyczące mijanych obiektów historycznych, przyrodniczych czy współczesnej architektury.

Gdy dotarliśmy do Sobieszowa, pod opieką przewodnika zdobywaliśmy górę Chojnik wznoszącą się pośród Karkonoskiego Parku Narodowego. Na dziedzińcu zrujnowanego gotyckiego zamku wysłuchaliśmy legendy o okrutnej Kunegundzie, a następnie z wieży widokowej podziwialiśmy przecudną panoramę Kotliny Jeleniogórskiej.

Kolejną atrakcją była wizyta w starej chacie walońskiej, w której zostaliśmy wtajemniczeni w sekrety dawnych mieszkańców Karkonoszy. Stamtąd udaliśmy się na spacer w stronę malowniczego wodospadu Szklarki.

Po tak intensywnym zwiedzaniu późno popołudniowy obiad smakował wybornie! Niektórzy nawet prosili o przepis apetycznego kotleta!

Do domów wróciliśmy po 20-tej, zmęczeni, ale z mnóstwem wrażeń i nadzieją na kolejną równie udaną wycieczkę.