Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Sokołowicach

WYCIECZKA PEŁNA EMOCJI

24 września br. cała klasa czwarta w nagrodę pojechała na gratisową wycieczkę do Nowej Rudy i Srebrnej Góry. Najpierw udaliśmy się do Nowej Rudy. Tam czekał na nas miły pan przewodnik, który oprowadził nas po muzeum i przybliżył historię powstawania węgla. Opowiedział nam także o dinozaurach, pokazał odciski dawnych roślin na bryłkach węglowych.

Najbardziej podobało mi się jednak we wnętrzu kopalni węgla, ponieważ było bardzo ciekawie i zarazem emocjonująco. Baliśmy się wszyscy ogromnie Skarbnika, który co jakiś czas wynurzał się z gęstych ciemności i straszył nas, wydając dziwne odgłosy. Pan przewodnik zademonstrował nam działania maszyn górniczych, pokazał różnorodne narzędzia i zaznajomił z trudem i niebezpieczeństwami, które czyhają na ludzi pracujących pod ziemią. Na powierzchnię wyjechaliśmy w wagonikach kolejki podziemnej.

Następnie przemieściliśmy się do Srebrnej Góry. Pod twierdzą chwilę czekaliśmy na przewodnika. W tym czasie zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. Na murach obronnych obejrzeliśmy pokaz wystrzału z osiemnastowiecznej armaty i broni strzałkowej. Z wielkim zainteresowaniem słuchaliśmy przewodnika, który ciekawie opowiadał o dawnych czasach. Pokazał także makietę fortu i starodawne eksponaty.

Po interesującym dniu zgłodnieliśmy, więc poszliśmy na przepyszny obiad do Villi Hubertusa. Do domu wróciliśmy we wczesnych godzinach wieczornych.

Wycieczka była bardzo ekscytująca. Namówię rodziców na wspólny wyjazd i mam nadzieję, że jeszcze raz zwiedzimy te tajemnicze miejsca i obiekty.